Πρόκειται για ολιγομελή τμήματα  όπου τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με διάφορες τεχνικές εικαστικής έκφρασης ( ζωγραφική, κολλάζ, πηλό, κατασκευές) και να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά και χρώματα και μέσα απο αυτά να απολαύσουν τη χαρά της δημιουργίας, να εκφράσουν συναισθήματα και να γνωρίσουν τον εαυτό τους.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους  γιατί δεν απαιτεί κάποιο ιδιαίτερο «ταλέντο» στη ζωγραφική.  Σημασία έχει η διαδικασία μέσα από την οποία το παιδί εξερευνά  τα χρώματα και  τα σχήματα, αλληλεπιδρά με τα υλικά και διερευνά τον εαυτό του με ένα ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Η δημιουργική έκφραση έχει θεραπευτική δράση στην ψυχολογική υγεία του παιδιού. Μέσα σε ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης, ασφάλειας και αποδοχής, όπου τα έργα δεν κρίνονται, το παιδί ενθαρρύνεται να εξωτερικεύσει τα συναισθήματα  και τους προβληματισμούς του, να προβάλλει μέσα από την ζωγραφική τον τρόπο που βιώνει τον κόσμο και να επεξεργαστεί τα θέματα που το απασχολούν μέσα από την συμβολική εκφραση.
Παράλληλα, επειδή ακρίβως πρόκειται για ομάδες, το παιδί μαθαίνει να μοιράζεται τα υλικά, να συνεργάζεται, να επικοινωνεί και να κοινονικοποιείται.

Η εικαστική εκφραση είναι ένα πολύ σημαντικό μέσω επικοινωνίας επεδή ακριβώς προσφέρει μια εναλλακτική γλώσσα, μια εξωλεκτικής οδό εκφρασης. Για το λόγο αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη  σε παιδιά με δυσκολίες λόγου. Εξίσου ωφέλημη είναι και για παιδιά με έλλειψη προσοχής ή υπερκινητικότητα αφού καλλιεργεί την συγκέντρωση και προσφέρει κίνητρα για αφωσίωση. Για τον ίδιο λόγο η ενασχώληση με τα εικαστικά βοηθάει γενικότερα στο να αναπτύξει το παιδί θετικές τάσεις για το διάβασμα και το γράψιμο. Παράλληλα με την συγκέντρωση καλλιεργείται η υπομονή, η παρατηρητικότητα  και η οργάνωση.

Μέσα από την χρήση των εργαλείων και των υλικών ( πινέλα, ψαλίδια, χρώματα, πηλός) το παιδί βελτιώνει τη λεπτή κινητικότητα του χεριού γι΄αυτό και το τμήμα εικαστικών μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά και σε συναργασία με την εργοθεραπεία.

Στα αυτιστικά παιδιά η ενασχόληση με τα εικαστικά μπορεί να συντελέσει ώστε να βαλτιωθούν τομείς που αφορούν την επικοινωνία μέσω της ενθαρρυνσης της φαντασίας και της συμβολικής σκέψης και έκφρασης καθώς και στην κοινωνικοποίησή τους. Επιπλέον αποτελεί έναν ασφαλή τρόπο να εκτονωθούν αρνητικά συναισθήματα όπως, θυμός, επιθετικότητα, απώλεια.

Γενικά η εικαστική δημιουργία συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού το οποίο με την αλληλεπίδραση γνώριμων υλικών, δημιουργεί, νιώθει χαρά και ικανοποίηση, εκφράζεται καλλιεργώντας την φαντασία, τη σκέψη τις κινητικές του ικανότητες αλλά και κοινωνικοποιείται.